Welcome to IRCForumLarı®

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It's also quick and totally free, so what are you waiting for?
📌 Bilgilendirme: IRCForumlari.Web.Tr Online Skype destek hattı aktif edilmiştir. Online Skype destek adresi; sales@ircforumlari.web.tr

Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Ekonomi Haberleri kategorisinde AshaBi tarafından oluşturulan Tüketici hakem heyetlerine 13 binden fazla başvuru: İşte en çok şikayet alan ürün başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 23 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Ekonomi Haberleri
Konu Başlığı Tüketici hakem heyetlerine 13 binden fazla başvuru: İşte en çok şikayet alan ürün
Konuyu Başlatan AshaBi
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan AshaBi

AshaBi

Süper Üye
20 Eki 2023
17,243
19
38
İstanbul
www.ircforumlari.web.tr
Tüketici hakem heyetlerine 13 binden fazla başvuru: İşte en çok şikayet alan ürün

Samsun'da 2024 yılında tüketici hakem heyetlerine 13 bin 399 başvuru yapılırken, en çok şikayet “ayakkabı” sektöründen geldi.

YbjSCk2Gt0WrPhb0jniYXA.jpg

Samsun'da 2024 yılında önceki yıldan devir edenlerle birlikte 13 bin 781 adet uyuşmazlık tüketici hakem heyetlerince karara bağlandı. Yapılan başvuruların parasal değeri ise 113 milyon 416 bin 496,38 TL oldu. 2024 yılı hizmet ve ürün bazında değerlendirildiğinde tüketiciler tarafından en çok “ayakkabı”ya ilişkin konularda başvuru yapıldı.
kQwHuQ7DME2R8_rjSL1ePQ.jpg

Samsun Ticaret İl Müdürü Kürşat Turpçu, kent genelinde tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularla ilgili, "2024 yılı hizmet ve ürün bazında değerlendirildiğinde tüketiciler tarafından en çok ayakkabıya ilişkin konularda başvuru yapıldı. Toplam başvuruların yaklaşık yüzde 20,76'sı (2 bin 781 başvuru) ayakkabıya ilişkin olarak gerçekleşti. Bu şikâyet konusunu yüzde 6,13 ile kıyafet (822 başvuru) başvuruları izledi'' dedi.
OYbW1RM8CUOrOVSzBkVdRQ.jpg

Turpçu, sözlerine şu şekilde devam etti: ''Diğer şikâyet konuları ise yüzde 5,09 ile cep telefonu (682 başvuru), yüzde 3,77 ile mobilya (505 başvuru), yüzde 2,81 ile kredi kartı üyelik ücreti (377 başvuru), yüzde 2,54 ile internet aboneliği (340 başvuru), yüzde 2,33 ile elektrik süpürgesi (312 başvuru) oldu.''
eOPmTmDkAU2t3MiUvj1UoA.jpg

Sektör bazında değerlendirildiğinde ise 2024 yılında en çok başvurunun yüzde 62,58 ile perakende ticaret sektöründe (8 bin 385 başvuru) kayıtlara geçtiğini belirten Turpçu, “Bunu sırasıyla yüzde 7,50 ile abonelik hizmetler sektörüne (bin 9 başvuru), yüzde 7,30 ile finansal hizmetler sektörüne (978 başvuru) yönelik başvurular izledi. Tüketiciler ile satıcı ve sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı mercileri dışında alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan 'tüketici hakem heyetlerimiz', uyuşmazlıkları adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkân sağlayarak, yargı mercilerimiz üzerindeki iş yükünü de önemli derecede azalmaktadır" diye konuştu.

Okumaya devam et...
 

Bu konuyu kimler açtı?

Üst Alt